Czerwona Droga z promesą

W siedzibie Nadleśnictwa Brzesko spotkali się przedstawiciele gmin (z powiatów brzeskiego i bocheńskiego), które otrzymały dofinansowanie z zarządzanego przez Lasy Państwowe Funduszu Leśnego przeznaczonego na remonty dróg nadmiernie eksploatowanych w związku z gospodarką leśną. 

W spotkaniu uczestniczył między innymi burmistrz Brzeska Tomasz Latocha, który otrzymał promesę potwierdzającą przekazanie 436 tysięcy złotych na kolejny etap modernizacji ulicy Czerwona Droga w Okocimiu. Jest to pozytywny finał starań o pozyskanie na to zadanie środków finansowych, które włodarz gminy zapoczątkował w maju br. kierując w tej sprawie wniosek do Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych. Jak już informowaliśmy, informacja o przyznaniu dofinansowania dotarła do Urzędu Miejskiego 31 lipca br., dwa tygodnie później została już oficjalnie potwierdzona, czego dowodem jest wspomniana promesa. Koszt planowanej inwestycji wynieść ma około 700 tysięcy złotych, a to oznacza, że Gmina Brzesko przeznaczy na to zadanie ze środków własnych blisko 300 tysięcy złotych. 

Pozyskana przez samorządowe władze dotacja pozwala natychmiast uruchomić procedury zmierzające do wyłonienia wykonawcy inwestycji, która – zgodnie ze wstępnymi ustaleniami – powinna zostać zrealizowana i rozliczona do końca listopada. Nową nawierzchnią asfaltową pokryty zostanie odcinek o długości 565 metrów. Droga będzie równocześnie poszerzona – z 3,7 do 4 metrów. Brzeski samorząd ściśle współpracuje z Dyrekcją Generalną Lasów Państwowych w kwestii remontów dróg eksploatowanych przez Nadleśnictwo Brzesko w związku z prowadzoną przez tę instytucję działalnością. Jedną z takich ulic jest właśnie Czerwona Droga w Okocimiu, która wspólnymi siłami modernizowana była ostatnio dwukrotnie, w 2018 i 2020 roku. Za każdym razem remontowi poddawany był inny odcinek. Prace polegają nie tylko na wymianie nawierzchni drogowej. Przykładowo, trzy lata temu nowy asfalt położono na długości 120 metrów, zwiększona została też szerokość tego odcinka, co ma istotny wpływ na poprawę komfortu jazdy poruszających się tym szlakiem kierowców. Dzięki sukcesywnie prowadzonym tutaj modernizacjom znikają uciążliwości wywoływane przez ciężkie samochody, a odczuwane przez mieszkańców posesji znajdujących się przy drodze. Cała ulica ma długość 2,8 kilometra. W związku z prowadzoną gospodarką leśną występuje tutaj wzmożony ruch drogowy. Stan tej drogi (i innych o podobnym przeznaczeniu) jest na bieżąco monitorowany, co pozwala szybko podejmować działania w kierunku poprawy jej struktury.